Program ten jest pierwszym tak dużym projektem wspierającym rozwój technologii fotowoltaicznej w Polsce. Ma również za zadanie, wspieranie rozwoju energetyki prosumenckiej, ponieważ skierowany jest do osób fizycznych, którzy zdecydują się wybudować instalacje produkującą prąd na własne potrzeby, a wielkość instalacji nie przekracza 10 kWp mocy.
Całkowity budżet na program to 1 000 000 000 zł co wystarczy na 200 000 instalacji
Wszystkie osoby fizyczne wytwarzające energię elektryczną na własne potrzeby, które mają zawartą umowę kompleksową [producent i dystrybutor energii jest tą samą firmą] z producentem energii, regulującą kwestie związane z wprowadzeniem do sieci energii elektrycznej wytworzonej w instalacji.
Każdy kto wybuduje instalacje, produkującą prąd na własne potrzeby, może starać się o dofinansowanie kosztów budowy tej instalacji do wysokości 50%. Jednak nie więcej niż 5 tys. zł na jedną instalacje.
Wnioski należy składać do: Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, w formie papierowej na formularzu, z podpisem własnoręcznym wnioskodawcy lub poprzez formularz udostępniony na portalu GOV.pl.
Wnioski w wersji papierowej składa się bezpośrednio w siedzibie NFOŚiGW, kancelaria główna przy ul. Konstruktorskiej 3A w Warszawie, od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 – 15:30. lub przesłać drogą pocztową do dnia 18.12.2020 r. lub wyczerpania środków.
Formularz wniosku należy wypełnić w języku polskim, czytelnie, drukowanymi literami, bez skreśleń i poprawek, na komputerze lub ręcznie.
Istnieje możliwość złożenia wniosku również „on line”. Niezbędne jest posiadanie profilu zaufanego, lub e-dowód.
Jak to zrobić?
Najpierw przygotuj wersje elektroniczne niezbędnych dokumentów, które należy załączyć do wniosku o dofinansowanie.
- kopia FV za montaż instalacji fotowoltaicznej
- dowód zapłaty FV, lub oświadczenie o dokonanej zapłacie
- oświadczenie dotyczące przetwarzania danych osobowych wnioskodawców Programu Mój Prąd
- zaświadczenie Operatora Sieci Dystrybucyjnej potwierdzające montaż licznika dwukierunkowego, wraz z numerem Punktu Poboru Mocy, w którym go zainstalowano
- oświadczenie o samodzielnym montażu instalacji [tylko w przypadku, gdy instalacja była zamontowana samodzielnie, pod warunkiem posiadania przez osobę montującą niezbędnych kwalifikacji].
Po przygotowaniu elektronicznych wersji dokumentów należy:
- wejdź na stronę www.gov.pl
- kliknij panel „Mój Prąd”
- kliknij przycisk „Złóż wniosek o dofinansowanie”
- zaloguj się za pomocą profilu zaufanego, lub za pomocą e-dowodu
- wypełnij wniosek [upewnij się, że podałeś poprawne dane osobowe i poprawny adres e-mail, to na niego otrzymasz wszystkie niezbędne informacje włącznie z decyzją
- dołącz wymagane załączniki
- sprawdź poprawność wypełnienia wniosku i podpisz go za pomocą profilu zaufanego, lub e-dowodu
- wyślij wniosek wraz z załącznikami
Potwierdzenie złożenia wniosku otrzymasz na swoją skrzynkę ePUAP, oraz na adres e-mail podany we wniosku.
Pamiętaj, że po wysłaniu wniosku nie możesz go już edytować, lub podmieniać.
Informacje o ewentualnych brakach i błędach we wniosku otrzymasz na podany adres e-mail.
Wysłanie wniosku jest bezpłatne.